Undergången

Igår sändes det sista avsnittet av Lost efter sex år.




Året var 2004 och jag bodde fortfarande hemma. Det var onsdag och Jonny kom över. På soffbordet stod en skål med sourcream & onionchips och tillhörande ranchdip. Normalt sett såg vi TV inne på mitt rum på min 20-tummare. Men på onsdagar var det vardagsrummet med storteven (bör påpekas att denna storteve var typ 28 tum) som gällde. Ikväll är det Lost, oj oj oj... Klockan slog Lost-tid och "Lost i samarbete med motesplatsen.se...." satte igång. Vi satt som på nålar och efter varje avsnitt var det en grym besvikelse att behöva vänta en hel vecka till nästa avsnitt.


Så flyttade vi hemifrån och onsdagar blev inte riktigt lika heliga till följd av ett visst piratskepp någonstans ute på det karibiska havet. Åren gick och Lost flöt framåt. Varje väntan på ny säsong var plågsam. Men ändock kom alltid den nya säsongen, något försenad ibland. Nu är det över. Igår sändes det sista avsnittet i USA. Märkligt nog har många andra länder fixat så att de ska få serien max 48 timmar efter sändning i USA. Sverige får vänta till juli. Skeppet ställer dock upp så ikväll blir det sista kvällen med gänget.


Vad händer sen? Inget mera Lost. En kris.

*****

Skön helg i övrigt. Fredagen spenderades i Humlegården med rosévin. Avslutades i avgrunden (Donken). Lördagen bjöd på spelkväll med hemkomst först vid 5 på morgonen. Åkte förbi Pungpinan. Obekvämt ställe att bo på.

*****

Imorrn, kära vänner! Imorrn är det LÖN! Bye bye sandpapperstoapapper (kan man säga så?)! Hello Balsam, sminkborttagningsmedel, tops, mat, mjöl, öl, vin.... och allt annat som är slut på lager! En vecka eller två så bittrar jag mig väl igen. Länka då till detta inlägg!

Nu blir det snart promenix i solen och kaffeslurk på balkongen.

/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0