Räkningar och parsvin

Nu är räkningarna gjorda och för en gångs skull känner jag mig inte alltför pessimistisk. Minus 10 lax på kontot men då har jag lagt en stor peng på resan och... tja, betalat räkningarna.

Fantastiskt va duktiga vi var jag och min gubbe på att hålla igen denna månad. Normalt brukar vi lägga ner ca 3-4000 kr på mat per månad. Denna månad 1500 kr. Tacka vet jag sandpappertoapapper! :)
Jonny fick en extra hundring att betala in till tele2 efter miss i protokollet... Hurra. Min räkning har inte kommit och jag bävar för värsta smällen. Tänk om man plötsligt måste betala flera tusenlappar för att Tele2 inte håller koll på deras fakturor och trafik. Mah!

****

Min tumme gör ont :(. Bu. Läkaren på fredag, hoppas på resultat. Knaprar tills vidare Voltaren för glatta livet. Så fort jag lyfter någon eller klämmer på något (snuskigt?!) eller bara är så gör fanskapet ont. Sen fastnar den i ett läge så det gör svinont att bända tillbaka. Nä, tummen ner (usch, den var dålig!!).


Apropå dåliga skämt... Våra marsvin har en tendens att stå sträckta vid matskålarna och bara titta rakt fram. Vi kallar det att hålla tal till nationen. Idag hade Mimsan vält på deras hus och matskålen hade Frasse flyttat in till huset som nu stod upp och ned. I huset/lådan står Mimsan med tassarna på skålen och håller tal. Vänder mig till Jonny och säger "Titta! Mimsan håller låda". Haha! :P

Slut med ordvitsar... Det var visst inte min grej.

Mimsan trött efter att ha hållit låda:


Frasse skålflyttare:

 


Får inte glömma bitchen Anna-Belle som jag adopterat från Sussi... A-B är en riktigt charmant sötnos, men en riktig bitch mot Frasse. Det gick till och med så långt att mamma i ett påskkort skrev "Glad påsk på er, Mimsan, Frasse och den elaka Anna-Belle" :P haha!


/Fia

Kommentarer
Postat av: Emil

Hej, trevlig blogg!



Vill du ha fler besökare till den? Då har jag den perfekta lösningen för dig! Tjänsten heter SMS-Länkar och ger din webbplats hela 1 000 visningar på andra hemsidor på Internet, och det kostar bara ynka 10 kronor som du betalar via ett SMS.



Kolla in det vettja, och låt fler människor hitta din webbplats! http://www.smslankar.se är adressen.

2011-01-16 @ 16:44:29
URL: http://www.smslankar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0