Pank, pankare, pankast?

Imorrn är dagen K. Kryssningstajm med Jana & Iris. Vi sätter segel (hm..) mot Åbo på kvällskvisten och är åter samma kvist på lördag om allt går som det ska.
Jonny påstår att han ska hänga på gymmet på Cinderella medan polarna festar loss och han är nykter. Något säger mig att det inte kommer att bli så (kanske bara med tanke på hans bloggs namn Je t'aime bäver).

*****

Skulle ladda på sl-kortet idag. Går till automaten vid pendeln och kör igång. Från 7 maj, fortsätt, bekräfta, sätt in kort. Medges ej/tekniskt fel. Börja om. Från 7 maj, fortsätt, bekräfta, sätt in kort. Medges ej/tekniskt fel. Från 7 maj, fortsätt, bekräfta, sätt in kort. Medges ej/tekniskt fel. Ringer Jonny och då har de reserverat 690 spänn på kontot, men kortet är ännu ej laddat. Vad det än var som hände så gick jag nu -690 spänn som jag inte återser förrän om 4 dagar. Och om det inte vore för älskade lilla Jana (som ställde upp med skämsremsa och skjuts från jobbet) så hade jag gått ännu 690 kr back för att köpa ett nytt kort som faktiskt då skulle laddas.

Just idag skulle nog jag vara med i Lyxfällan på Tv3. Ska på kryssning imorrn och har nu 1300 kr kvar. På båten måste jag äta någon sorts frukost/lunch/brunch-isch. Keep in mind lite fest såklart också. I kylen finns inte mycket kvar och fryser gapar nästan tom. Och det är den 6 maj, 19 dagar kvar till löning. SUCCESS!!

Men men, dumt är det, men gjort är gjort. Nu ska jag festa bort bekymren istället och leva efter Christer Björkmans visdomsord "Imorgon är en annan dag".
/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0