Vegowok, nudelfördelning, deklaration och Rix FM-fest

Ännu en dag på jobbet gick förbi. Bakade morotskaka som blev väldigt uppskattad. Överlag en riktigt bra dag där alla i arbetslaget åt våfflor tillsammans på eftermiddagen. Vissa stunder känner jag att jag verkligen trivs på bygget. Andra gånger mår man dåligt av bara tanken att gå dit. 
Tjuvkikade (lovade mig själv till en början att vänta på pappret) på deklarationen igår också. Drygt 2000 kr tillbaka *phew*. Ringde Jonny när hans deklaration damp ner i lådan:
S: Ska jag kolla din deklaration?
J: Ja gör det!! (ivrig)
S: Du får tillbaka 267 kronor
J: Woooo!!! FEST I MIDSOMMAR!! 
--
Det blir en sjuhelvetes fest det!
Jonnys systerdotter blev överfallen igår, som tur var klarade hon sig undan utan skador. Hemskt att inte kunna gå igenom ett centrum utan att känna sig trygg!
Pratade med Telia idag... För ett par veckor sedan var jag med i en tävling på Rix FM (Gissa låten) och vann på utslagsfråga. Man skulle svara på intron från årets melodifestival som jag hade missat flera omgångar av så jag hade inte en susning. Brandmannen jag spelade mot var lika lost han så efter en helt oinspirerad tävling med bara tyst i radion (och svordomar från mig ej att glömma) så blev det utslagsfrågor. Två frågor hann komma men ingen svara rätt. Sista frågan som jag vann på var vem som tappa kjolen 1985 som programledare för festivalen. Tack vare Lill Lindfors fick jag en massa finfina priser: 
En hemmafest:


En Sony Ericsson Satio:



Och så telefoni, bredband och digital-TV från Telia gratis i 6 månader!! Helt absurt att vinna något sånt, man tänker ju alltid att det inte kan hända en själv. Hursomhaver så eftersom vi bytt till BBB nyligen så orkar vi inte tjafsa om så jag får ett presentkort på Telias butik på 3000 spänn... Tacka vet jag Lill Lindfors!!

----

Nåja... Blev vegowok idag... Den blev dock lite tanig i smaken, ska experimentera vidare, men lämnar ut receptet:

Dagens recept: Fias Vegowok
½ gurka skuren i skivor
10 broccolibuketter
Vattenkastanjer i burk
1 röd paprika skuren i stora bitar
1 burk minimajs
3 skivade vitlöksklyftor
1 tunt skivad morot
2 rödlökar skurna som båtar
½ paket frusna sockerärtor (eller färska såklart)
salt, peppar
2-3 portioner nudlar (körde risnudlar idag men tyckte det var bättre med vanliga)
Woksås:
2 pressade vitlöksklyftor
2 dl grönsaksbuljong
2 msk japansk soja
2 msk Oystersås (kanske mer?)
½-1 dl Sweet Chilisås
2 cm hackad röd chili
1 krm ingefära (eller riven färsk)
Skiva/hacka grönsakerna enl. ovan. Koka nudlarna. Woka grönsakerna i omgångar utefter vad som tar längst tid (eller var slö som jag var idag och släng på allt - det är inte så noga i stridens hetta!). Salta och peppra. Fördela nudlarna i woken (hur fan man nu ska göra det på något vettigt sätt... Någon som vet?!). Häll på woksåsen och servera kort därefter.

Som sagt tror jag dock att man kan bränna på lite mer på woksåsen, kanske mer chili och lite mer oystersås eller teriyakisås tror jag nog funkar fint också.

Good luck!

----

Nu är det LOST!!! Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0