Att vara hunsad och andra funderingar

Kom in i en diskussion igår om att vara hunsad, en underdog, bitch etc... Det är nog en av de sämsta egenskaperna att ha och det värsta är att man själv är lika skyldig.

Så här ser jag det: Alla gör vi val varje dag och genom hela livet. Är man tillsammans med någon som bara dominerar och kör med en, ja då har man väl valt att leva med den personen. Sen att man är dumsnäll att tillåta något sådant är en annan femma. Vad jag då inte gillar speciellt är folk som daltar med underdogen. Alltså, när man hör folk säga något i stil med "Stackars människa, han/hon får inte göra någonting för sin tjej/kille..."

Det stör mig till vansinne!! Vadå synd om den personen?! Han eller hon har väl för fan en egen vilja. Det är ju inte direkt (kan ske iofs) så att personen man lever med står med kniven mot strupen och säger åt gubben eller gumman att stanna hemma eller något! Nä, ibland daltas det för mycket med allt och alla!

Om man nu är eller ses som någon annans bitch, är det upp till en själv att ta itu med problemet så att andra slipper höra detta eviga daltande och ömkande. Bah!

****

Då har jag fått det ur mig också. Next in line: Telefon!
Vi har blitt med hemtelefon igen! Hurra! Efter mycket micklande fram och tillbaka (IP-telefoni) och hej å hå så fick vi igång skiten. Idag fick jag premiärsamtalet:
"Hej! Jag ringer från Spärrtjänst..."
AAAAHH!!! Utan telefon sedan november och så får man igång skiten och då får man höra nån överkäck göteborgare som är alldeles ur gängorna över att det äntligen är fredag och vill sälja! En gång i världen tog jag den här spärrtjänsten. Resultat: Fia registrerade ingenting, la papprena i en fin prydlig hög (de ligger nog fortfarande kvar??) och så betalade hon in summan för det hela. Ergo, jag är för lat för att ha spärrtjänst. Detta går ju dock inte riktigt hem hos försäljarna. Det är ju för att man är lat som man ska ha spärrtjänst... Nä, nu orkar jag inte skriva något mer om den saken.

****

Sökt lite jobb idag. Får väl se vad som väntar härnäst. Ligger inte mycket uppe på arbetsförmedlingen. Bu :(
Man kanske skulle sätta upp lite reklamaffischer på sig själv och sprida runtom i Sthlm...

****

Ikväll blir det någon wok av något slag.

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0